van Rijswijk naar Rio - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Tom en Nicole - WaarBenJij.nu van Rijswijk naar Rio - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Tom en Nicole - WaarBenJij.nu

van Rijswijk naar Rio

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Tom en Nicole

24 December 2013 | Nederland, Rijswijk

Vlak voor ik naar Australië vertrok kwam Tom mijn leven ingewandeld. Niet gepland, maar zeker gewenst! Nu ruim 3 jaar later, maken we een belofte waar: samen een grote reis maken!Met de auto, motor en fiets hebben we dichterbij huis al heel wat kilometers gemaakt, dus nu is het hoog tijd voor het echte werk!

De bestemming is geminimaliseerd van Zuid-Amerika tot Patagonië en Rio. De heen en terugreis staan vast, de rest is geschetst. Alhoewel ons besluit van het vervoersmiddel het redelijk vast omlijnt: we gaan namelijk, de vooroordelen over Nederlanders versterken aan de andere kant van de wereld: fietsen! Was de wereld van vakantiefietsen eerst nog een raadselachtig fenomeen voor ons, kunnen we ons nu bijna expert noemen in de materie. Nou ja, op papier dan. Van ervaring moeten we het niet hebben, dit wordt namelijk onze eerste fietsvakantie op deze manier.. Wel hebben we ervaring met motorvakanties waarbij we met een tent door Italië trokken en zijn we berg-op en af gefietst in de Pyreneeën, maar dit is toch net even anders.. Of het verstandig is om zo'n vakantie uit te proberen aan de andere kant van de wereld, waar de taal noch de cultuur ons bekend is, is misschien discutabel, maar ach.. We zijn nog jong, kunnen tegen een stootje en als het faliekant mislukt, hebben we in ieder geval een sterk verhaal voor later!

Ons avontuur begint al snel: Maandag 30 december fietsen wij naar Schiphol om vanaf daar naar Santiago de Chile te vliegen. Net op tijd voor Oud en Nieuw komen we aan en vieren we de start van onze reis aldaar. Het eindpunt van de fietsreis ligt in de zuidelijkste stad van Argentinië: Ushuaia. De tijd die we hiervoor hebben is helaas niet onbeperkt, dus mogelijk verplaatsen we ons af en toe ook per boot of bus. Al met al, zullen we ongeveer 2700 km gefietst hebben als we daar aankomen (als we aankomen ;-) -- Grapje hoor (schoon) moeders!)

Daarna is het tijd voor wat ontspanning op de stranden van Rio de Janeiro! En niet geheel toevallig, valt onze aankomst daar samen met het jaarlijkse carnaval! Echt een vervelende manier om de reis mee af te sluiten, dat begrijp je... Het is dan begin maart als wij weer in NL aankomen.

De komende dagen zijn we nog druk in de weer met kerstdiners, inpakken en afscheid nemen, maar we kunnen wel stellen dat het aftellen begonnen is. Als we over een internet verbinding beschikken zullen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen, maar hoe vaak dat zal zijn? We gaan het beleven. We gaan het beleven!

• 26 December 2013 - 12:20

Marjolijne:

Ik kijk nu al uit naar jullie verhalen en hoop dan ook dat het een mooi avontuur zal worden, waarin jullie veel zullen zien en beleven. Geniet er van. Ik hou van jullie.Veilige reis. Xxx Marjolijne

• 26 December 2013 - 12:38

Alex:

Echt leuk om zo te kunnen volgen wat jullie allemaal beleven en waar jullie je bevinden. Vind het echt heel stoer wat jullie gaan doen en wens jullie echt een hele fijne reis met mooie ervaringen. Het is jullie van harte gegund en geniet er van.
    Veel liefs.

• 30 December 2013 - 11:36

Kees En Hermien:

Het is maandagmorgen 11.00 uur. Het is zonnig in Den Haag en de wind is matig uit het zuiden. Dat lijkt mij een mooie start voor de eerste etappe van Rijswijk naar Schiphol. Aan het eind van de middag zien we jullie daar om uit te zwaaien.
    Veel plezier en een veilige reis toegewenst, Kees en Hermien. Dikke kussen.

• 30 December 2013 - 22:27

Betty De Graaff:

Gisteren een bijzondere middag bij jullie beleefd: de babydouche voor je (schoon)zusje.Met als klap op de vuurpijl een bijzonderoptreden van Tom, Nicole en Jada! Wat een organisatietalent! Fijn om nog even bij jullie te mogen zijn! Jullie talent komt je vast goed van pas tijdens de reis! De 1e etappe zit er nu al op: stukje naar Schiphol! Ben benieuwd naar het contrast in temperatuur vandaag en morgen!
    Nogmaals een fantastische reis gewenst. Geweldig dat jullie dit ondernemen, Geniet van alles en vooral ook van elkaar. Heel veel lieve groetjes en alvast: gelukkig 2014. Betty, ook van George

• 31 December 2013 - 13:19

Paula En John:

Ik hoop dat jullie vaak internet hebben, want dit eerste stukje smaakt naar meer!
    Wij wensen jullie heel veel plezier, fantastische fietstochten, eelt op je billen en een geweldig een gezond 2014.
    Liefs John en Paula

• 02 Januari 2014 - 23:51

Anita:

Ik kijk uit naar al jullie avontuurlijke verhalen. Geniet er vooral van zodat wij ook vanaf de andere kant van de wereld mee kunnen genieten! Liefs Anita